Prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu ewidencji ludności.
Analiza wybranych przypadków w sprawach meldunkowych
Kiedy
12-06-2025
Godzina
9:00-14:00
Gdzie
online poprzez platformę TEAMS
Chcielibyśmy zaproponować szkolenie z tematyki prowadzenia postępowania administracyjnego o wymeldowanie oraz przybliżyć w nim harmonogram wdrożenia ustawy o doręczeniach elektronicznych w sprawach obywatelskich. Podczas zajęć prowadząca Pani Janina Nowak wyjaśni wątpliwości w sprawach realizowanych przez pracowników ewidencji ludności w odniesieniu do proponowanego tematu szkolenia.
Temat szkolenia:
Szkolenie obejmuje aspekty praktyczne związane z obsługą spraw związanych z postępowaniem administracyjnym z zakresu ewidencji ludności przez urzędy gmin w odniesieniu do obowiązujących przepisów. Na szkoleniu zostaną poruszone kwestie zawieszenia lub umorzenia postępowania meldunkowego, środki zaskarżenia, postępowanie administracyjne prowadzone z urzędu oraz wiele innych zagadnień.
Program szkolenia:
W celu uzyskania szczegółowego programu szkolenia, zostaw nam swój adres mailowy poniżej lub prosimy o kontakt telefoniczny.
• Prezentacja aktualnych regulacji prawnych wyrażonych w ustawie z dnia 12 marca 2022r.o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
• Uszczegółowienie katalogu obywateli Ukrainy, którzy nie mogą być beneficjentami ustawy pomocowej.
• Określenie krótszego terminu na złożenie wniosku o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie. Konsekwencje niedotrzymania terminu na złożenie wniosku.
• Analiza oświadczeń zawartych we wniosku o nadanie numeru PESEL w związku z konfliktem na Ukrainie.
• Automatyczna zmiana statusu UKR. Konsekwencje utraty statusu.
• Uszczegółowienie procesu ponownego nadania statusu UKR.