Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Kiedy:
25-11-2024
Godzina:
9:00-15:00
Gdzie:
online poprzez platformę TEAMS
Temat szkolenia:
-
Spodziewana nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
-
Kontrola godzin sprzedaży alkoholu na podstawie prawa miejskiego.
-
Omówienie czym jest promocja i reklama alkoholu.
-
Omówienie problematyki: wydawania, cofania, wygaszania i zmiany zezwoleń, wnoszenia opłat i oświadczeń, zwrotów opłat za korzystanie z zezwoleń.
Niniejsze szkolenie przeznaczone jest dla pracowników administracji samorządowej, którzy na podstawie ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi – (zwanej dalej „Ustawą”), zajmują się: wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, weryfikacją wysokości i terminowości wniesionych opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w punktach sprzedaży detalicznej i gastronomicznej oraz weryfikacją wartości sprzedaży napojów alkoholowych wykazanych w składanych przez przedsiębiorców oświadczeniach rocznych, a także kontrolą przestrzegania przez przedsiębiorców zasad i warunków korzystania z posiadanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz dla przewodniczących i członków gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych, którzy na podstawie art. 18 ust. 8 Ustawy, dokonują kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, a ponadto zajmują się m.in. wykorzystywaniem środków pozyskanych ze sprzedaży napojów alkoholowych na finansowanie zadań określonych w art. 41 ust 1 Ustawy.
Osoby wydające zezwolenia będą mogły dowiedzieć się o nadchodzących nowelizacjach zawartych w Ustawie „o zmianie ustaw w celu likwidowania zbędnych barier administracyjnych i prawnych”. Uległo zmianie także podejście NSA do sprzedaży internetowej – jest dopuszczalna, ale czy dla każdego? Na szkoleniu, poruszona zostanie kwestia proponowanych zmian przewidzianych w w/w ustawie, która będzie miała wpływ na Kodeks Postepowania Administracyjnego oraz na Ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Omówiona zostanie procedura wydania, wygaszenia, cofnięcia lub zmiany zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Przekazane informacje przeznaczone będą dla nowych pracowników oraz specjalistów, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę. Szkolenie prowadzone przez praktyka w formie warsztatów z omówieniem na przykładach przeprowadzonych postępowań administracyjnych związanych z wydawaniem zezwoleń, podczas pandemii z obowiązującymi tarczami. Zdobyta wiedza może pomóc wdrożyć także procedury kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych zarówno w aspekcie przestrzegania przez przedsiębiorców warunków i zasad korzystania z zezwoleń oraz w zakresie weryfikacji wartości sprzedaży napojów alkoholowych. Omówione zostaną także procedury cofania zezwoleń m. in z powodu zakłóceń porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych, czy sprzedaży alkoholu osobie nieletniej, nietrzeźwej lub niewłaściwego korzystania z zezwoleń na organizację przyjęć.
Program szkolenia:
W celu uzyskania szczegółowego programu szkolenia, zostaw nam swój adres mailowy poniżej lub prosimy o kontakt telefoniczny.
W szkoleniu między innymi:
- procedura wydawania, cofania, wygaszania, zmiany zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- kontrola warunków i zasad korzystania z zezwoleń,
- weryfikacja oświdczeń,
- nowelizacja ustawy alkoholowej: – zezwolenie na wyprzedaż
– umożliwienie sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych o zawartości alkoholu do 4,5% alkoholu oraz piwa w lokalach gastronomicznych na dworcach kolejowych i autobusowych,
- nowelizacja ustawy kodeks postepwoania administracyjnego : – ostateczność decyzji uwzgledniajacych w całosci żadanie strony,
- zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osób fizycznych a zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.